marți, 27 ianuarie 2009

Ce e cultura?

Pun comentariul Cristinei sub forma de post:

Pentru ca mi se pare interesanta aceasta discutie, de aici din coltul meu intunecat :)ti-as propune sa lansam o provocare online : ce intelege fiecare dintre noi prin cultura si prin a fi cultivat.
De la Dexonline citire : CULTÚRĂ, culturi, s.f. 1. Totalitatea valorilor materiale şi spirituale create de omenire şi a instituţiilor necesare pentru comunicarea acestor valori. ♦ Faptul de a poseda cunoştinţe variate în diverse domenii; totalitatea acestor cunoştinţe; nivel (ridicat) de dezvoltare intelectuală la care ajunge cineva. ♢ Om de cultură = persoană cu un nivel intelectual ridicat, care posedă cunoştinţe universale multe şi temeinice.
Wikipedia ofera si ea o definitie http://ro.wikipedia.org/wiki/Cultur%C4%83.
Personal, nu am sa definesc acum aceste notiuni, deoarece ceea ce am gast in dictionar nu mi se pare ca ar epuiza subiectul. Deci, ce ziceti? Ce inseamna pentru voi cultura si a fi cultivat?

2 comentarii:

  1. Pentru mine cultura ar insemna sa cunosc preocuparile, modul de viata a diverselor categorii de oameni din jurul meu, sa cunosc cate ceva despre lumea in care traim (istoric si geografic).
    Pentru mine cultura include deja mediul online, pentru ca e noua modalitate de exprimare a oamenilor din jurul meu.
    Deocamdata atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că pentru mine un om cult e un om care poate să recepteze ideile, conceptele, și în general orice legat de spiritualul sau de teluricul din universul său, într-un mod care să îl ajute să fie mai bun. Și nu doar poate să facă lucrul ăsta, ci și îl face. Omul cult este un om care se preocupă, conștient sau inconștient, de cum să fie mai bun.

    RăspundețiȘtergere