luni, 19 octombrie 2009

Am nevoie de sânge !

Nu am donat niciodată sânge! Niciodată! De când sunt diagnosticat cu leucemie, cel mai deprimant gând este că nu am ajutat pe nimeni în acest fel până azi. De ce? Pentru ca am fost un egoist, un idiot care a considerat că a dormi mai mult într-o dimineaţă după ce m-am uitat seara la vreun serial era mai important decât a oferi o fărâmă de viaţă cuiva care are nevoie. Ale cărui dileme profesionale nu-i mai lăsau loc pentru 2-3 ore cât durează o donaţie de sânge, cu tot cu drumul până la centrul de donaţie.
Fac un apel la voi să nu faceţi ca mine! Staţi puţin şi gândiţi-vă la ce pot însemna cele 2-3 ore din timpul vostru pentru alta fiinţă umană!

Continuând la fel de egoist, puteţi începe donând pentru mine. Am nevoie de sânge grupa A2+ (adica RH pozitiv). Atenţie însă: sunt încurajaţi donatori cu orice grupa de sânge! Chiar dacă tu ai grupa 0 sau B, sângele donat de tine poate fi dat la schimb pentru sângele de care am eu nevoie. Şi sângele tău sigur va ajunge la cineva care are nevoie de el, pentru ca în România exista un permanent deficit de sânge. Am aflat că avem o reţea naţională destul de bine pusă la punct care sa transporte sângele acolo unde e nevoie de el.

Zilele astea o sa am nevoie de prima transfuzie. O să fiu mai mult decât recunoscător celor care pot veni mâine, 20 octombrie, ora 7:45 dimineaţa, la spitalul Fundeni, secţia de Hematologie, specificând explicit că vor să doneze sânge pentru Daniel Mădălin Răduţă, internat in această secţie.
Cel mai bine e ca donaţiile să se facă progresiv. Pentru că anumite componente din sânge rezista doar 5 zile de exemplu. Aşadar, la modul ideal mâine ar trebui sa se prezinte 5-10 persoane, dintre care măcar 1-2 cu grupa A2+. Donaţia poate continua în zilele următoare, într-un ritm de câteva persoane pe zi.

Parcurgeţi vă rog cu mare atenţie şi regulile pe care trebuie să le îndeplinească un donator:
http://www.pentruviata.com/cum.html

P.S. La Spitalul Fundeni se poate ajunge cu maşina destul de rapid dimineaţa venind pe sos. Colentina spre iesirea din oras şi dreapta pe Sos. Fundeni. Ca şi mijloace de transport în comun, exista autobuzul 182.

22 de comentarii:

  1. Buna,

    Eu am B III-negativ, ma accepta sa donez chiar daca am rh-ul diferit de al tau?

    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa ai RH-ul identic cu cel al persoanei "primitoare". Dar cu siguranta ca sunt o gramada de persoane care au nevoie de sage cu RH negatuv (este ceva mai rar RH-ul negativ).

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, daca donez la un centru din alt oras te ajuta cu ceva? Stiam ca se fac schimburi intre centrele astea de transfuzii, dar nu stiu exact daca va merge! Sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  4. htt://stiride10.ro/stii-ce-rh-ai/
    http://stiride10.ro/ce-trebuie/sa/stii/daca/vrei/sa/donezi/sange/

    RăspundețiȘtergere
  5. Hy,

    donez si eu! am 0+ dar se poate doar la fundeni? nu se poate si la alt centru de donare?

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am donat acum o luna si nu mai am voie... Se mai poate si la Victoriei, este centrul de donare principal din Bucuresti din cate stiam eu, corectati-ma daca gresesc...
    Numai bine, Shin TPU.ro

    RăspundețiȘtergere
  7. Se poate dona sange pentru tine daca sunt din alta localitate?Poate poti spune cum sa procedeaza...

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Madalin
    am auzit ca ai "nevoie de sange" de la o prietena care este colega de serviciu cu tine...
    sunt foarte suparata ca nu pot dona sange pentru ca din pacate greutatea mea este mult sub cea ceruta in conditiile de donare. Nu ca as fi vreo bulimica sau ceva, dar la inaltimea mea de 1,50m, ale mele 50 de kg sunt mai mult decat suficiente...

    am incercat de mai multe ori sa donez, dar nu am fost lasata nici cu o cerere pe propria raspundere... de aceea o sa incerc sa fac cat mai cunoscuta "nevoia" printre oamenii pe care ii cunosc, in speranta ca multi dintre ei vor merge sa doneze sange...

    Sa fii TARE!!! si sa continui sa iti doresti sa TRAIESTI!!! Este foarte important!!!!

    La mult SANGE!

    RăspundețiȘtergere
  9. Povestea ta chiar m-a facut sa ma gandesc cum ar fi daca mi s-ar intampla mie... este foarte grav si nemilos, dar trebuie sa lupti cu toata fiinta ta.
    Am sa vin sa donez pe 9 decembrie, mai devreme chiar nu pot.
    Daca nu te deranjeaza as vrea sa pun povestea ta si pe blogul meu.

    Mult curaj!

    RăspundețiȘtergere
  10. Este un coleg de-al nostru de la BitDefender, sa-l ajutam. Se poate dona orice fel de sange (orice grupa) daca donatorul indeplineste conditiile http://www.pentruviata.com/cum.html

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt Camelia Radu sau Traznita din HR cu care ai facut cateva proiecte dragute pentru echipa ta. Eu am A2 si rh pozitiv si nadajduiesc ca boaba mea de sange sa ajunga la tine. Priveste aceasta incercare ca pe un sfetnic sau o calauza in teritoriile fiintarii tale. Iarta-i pe toti cei ce poate te-au suparat Acum si Altadata. Iarta-te si
    pe tine cu tot sufletul. Nici un disconfort, boala, metastaza nu rezista in fata iertarii. Ar fi fost minunat sa fii putut sta ACUM in campul moastelor Sf Nectarie. Ele sunt la manastirea Radu Voda ( in Piata Unirii). Daca nu reusesti tu roag-o pe sotia ta sa faca acest lucru. Sa mearga si sa se roage la MOASTE. Cunosc multe cazuri
    (dintre cele mai delicate) care s-au vindecat acolo. Unul dintre ele este tatal unei colege din Intuitext care avea cancer la prostata. A trecut insa prin usa incercarii si acum la peste 60 de ani este sprinten si indragostit de viata.
    Fie ca Gratia sa te ajute sa iei cele mai bune decizii in aceste momente. Fie ca ingerasii tai sa-ti fie alaturi iar aceasta intalnire cu necunoscutul sa te apropie mai mult de TINE!!!
    Daca esti de acord sa faci un tratament energetic pe langa cel alopat atunci scrie-mi pe camiradukara@yahoo.com sau suna-ma la 0755 099 099. Iti voi aduce niste oameni minunati din medicina complementara. Nu ai nimic de pierdut sa incerci cat mai multe variante.

    RăspundețiȘtergere
  12. as dona cu cea mai mare placere..dar sunt din Moldova...asa ka pot doar sa itsi urez multa sanatate si sa te ajute domnul

    RăspundețiȘtergere
  13. Multa sanatate, Daniele, din pacate nu te pot ajuta cu sangele meu fiindca nu mai sunt in Romania, dar daca exista un Dumnezeu pe lumea asta, ar trebui sa se uite la tine.
    Doamne ajuta sa fie bine!
    Adi Pircalabu

    RăspundețiȘtergere
  14. totusi de ce trebuie sa specificam ca este pentru tine?
    Toata pledoria ta parea interesanta si altruista pana in punctul respectiv. Personal asta m-a facut sa zic pas...

    RăspundețiȘtergere
  15. tiberius rm valcea
    ma interesez dk exista un centru pt a dona sange, aici in oras, iar dk nu, in doua sapt si gur am sa ajung in bucuresti si am sa vin si la fundeni sa donz acolo, cunosc zona, mai mult decat atat nu pot face, as veni acum dk as avea posibilitatea, dar am cum.NU UITA asta: OMUL DEVINE CEEA CE GANDESTE! Ai incredere in tine!

    RăspundețiȘtergere
  16. Sunt sigur ca se poate dona si in Valcea pe undeva. Poate vei mai dona si pe viitor si vei convinge si alti prieteni sa devina donatori voluntari.
    Ar fi extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  17. Daniel, in aceasta dimineata am auzit despre un medicament datator de speranta. Se numeste PBOX-15 si gasesti cu siguranta informatii despre el pe web. Sper ca el sa poata fi cat mai curand disponibil pe piata si sa te ajute sa invingi boala. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  18. Da, se anunta ca o descoperire revolutionara din ce am citit si eu acum. Fiind insa in stadiul de cercetare, probabil vor mai trece ani pana se vor fi facut toate studiile clinice necesare validarii lui. Cu toate astea, e o veste foarte buna pentru viitor! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. Din ianuarie ai o noua speranta: www.donor.ro, primul site de cautare potentiali donatori de sange din Romania. Inscrie-te si vei putea face o cerere catre cei cu aceeasi grupa de sange si Rh de care ai nevoie. Dan

    RăspundețiȘtergere
  20. rezultatele cautarii de pe donor.ro: "Am gasit 14 potentiali donatori de sânge având grupa A2 , Rh 0, în Bucuresti."

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua,


    Caut donatori de sange, indiferent de grupa sanguina in numele unchiului meu -Ciobanu Gheorghre, care are nevoie de transfuzii zilnice de sange si masa Trombocitara. Ca sa primesca sange la timp, trebuie sa aiba donatori, altfel Institutul nu trimite .
    Va rog mult cei care puteti sal ajutati sa o faceti.

    Daca aveti cumva grupa 01 Rh negativ atunci sansele noastre sunt si mai mari deoare aceasta grupa o gasim mai greu el are nevoie de aceasta grupa.



    Persoanele care pot sa doneze sa ma contacteze pentru mai multe informati.



    Date importante:

    - Sangele se doneaza la Institutul de Hematologie (Strada Dr. Felix - in spate la pasajul Victoria) Bucuresti
    - Programul pentru donatii este 8 - 13 AM
    - Neaparat cei care donati sa fiti atenti va rog frumos sa se noteze exact in numele cui se face donatia si locul unde este internata -CIOBANU GHEORGHE-SPITALUL COLENTINA SECTIA HEMATOLOGIE (este foarte important!)
    - Nu trebuie sa consumati alcool cu 48 ore inainte.


    Pentru intrebari suplimentare 0765857926
    Va multumesc mult de tot.
    Sanatate multa tuturor!

    RăspundețiȘtergere